zaterdag 19 maart 2011

Hel in de kosmos ?

Aangezien ik al weer geruime tijd niet in de spreekwoordelijke pen ben geklommen, en ook weer eens werd uitgedaagd om een stukje te tikken...waarom heeft dat eigenlijk zoveel tijd nodig ?
Waarom zie ik anderen iedere dag wel 2 of meerdere blogjes plaatsen ?

Is dat gewoon gekakel of gaat het ook ergens over ?

Vaak genoeg vind ik mijn eigen geneuzel weinig spannend of inhoudelijk genoeg om uberhaupt aan het WWW toe te vertrouwen...maar...ergens moddert mijn bloed voort waar het niet gaan kan en dus probeer ik er maar weer iets van te breien.

Wat me tegenwoordig opvalt in de nieuwsberichten, buiten al het natuurgeweld en menselijk geweld dat hoogtij dagen viert zijn de kometen die te pas en te onpas langs onze Aarde suizen.

Nu is de komeet Elenin (C/2010x1) weer in het nieuws, en zal dat de komende maanden wel nog even blijven...aangezien deze komeet schijnbaar pas in December vorig jaar door de Rus Leonid Elenin werd ontdekt en in Oktober pas het dichtst bij de Aarde zal staan.

Maar ook de komeet Garrad (C/2010E1) en vele anderen spelen een rol...

Wat mij het eerste opviel is...waarom zien wij deze kometen allemaal nu pas, of zijn ze recent pas ontdekt ?
Ik dacht toch echt dat we tegenwoordig zeer ver in de kosmos konden kijken en dat we actief aan het zoeken waren naar kometen en andere bedreigingen uit de kosmos.
Daarbij is de zon nu een stuk actiever aan het worden en spuugt haar vlammen de ruimte in.

Is dit dan ons voorland ?

Steeds meer kometen die steeds dichterbij lijken te komen ?

Steeds grotere uitbarstingen op de zon ?
Om maar te zwijgen van de gevolgen hier op de Aarde, met de aardbeving en tsunami in Japan, maar ook Christchurch Nieuw Zeeland en Chili nog vers in het geheugen.

Trouwens, in Japan blijven de aardbevingen elkaar opvolgen, het is daar nog lang niet afgelopen, toevallig ook dat kernenergie of straling nu opeens weer zo'n grote rol speelt...

11 opmerkingen:

  1. En om nog even terug te keren naar de Hell on Earth...een nieuwe oorlog is begonnen...

    http://www.huffingtonpost.com/2011/03/19/operation-odyssey-dawn-us_n_838009.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Armand,
    Naar mijn bescheiden mening is het leven al uit de fles. We kunnen dit Bijbels wel noemen "Ziende blind en horende doof", maar voor mij als gewezen dokter ziet het eruit als een comateuse patient.
    Ik vind het moedig hoe je er toch weer een stukje hebt uitgepoept, maar ook ik weet echt niet meer of die coma-patient blij is met al die herrie op de intensive care.
    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goeiemorgen Armand,

    Wellicht nog een bijzondere toevoeging te weten dat ook in indonesie hele stukken land'gewoon'aan het wegzakken zijn....in de buurt van Semarang Java zoals een reizende
    vriend van mij inmiddels bevestigde.....
    hieronder een link naar het enige wat ik hierover kon vinden ....

    http://xandernieuws.punt.nl/?id=620413&r=1&tbl_archief

    En wat gebeurt er in de MSM totale stilte..maar das niks nieuws zoals we van Siegfrieds en een piepklein beetje van ons eigen ervaring hebben kunnen leren.
    Ik kan je verders alleen maar sterkte wensen met het zien en verbazen en vooral op een 'menselijke'manier de gang erin houden..want dat valt zoals ik steeds meer bij mezelf merk verdomd zwaar....!
    Bedankt
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Siegfried,

    Het blijft angstvallig stil op de coma-afdeling...maar als de levenssupport dadelijk wordt afgeschakeld zal men wel omdraaien en vanuit de coma, amoc gaan maken...

    Moedig ?
    Ik heb geen flauw idee...angst van zien ?
    Of is het gewoon mijn eigen stront die eruit moet zodat ik niet stik in mijn eigen afval ?
    Daarbij komt dat die comapatient zo druk met zichzelf bezig is...dat ie mij waarschijnlijk toch niet hoort...

    Ik voel me de laatste tijd zelf een comapatient, en dan vraagt Fons me ook nog om op een menselijke manier ( whatever that may be) de gang erin te houden...hahahaha

    Ik ga zo je link nog even besnuffelen...maar dat de Aarde aan het veranderen is moge meer dan duidelijk zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik er nog iets over zeggen?
    Is het niet te bijzonder voor woorden dat wij allemaal met boter op ons hoofd rondlopen ten aanzien van bijvoorbeeld Japan en Libië en de steeds grotere onrust in het Midden oosten?
    Vroeger hadden we nog -tig actiegroepen, die zich dik maakten voor een "betere wereld".
    Zou dit alleen zijn vanwege onze rijk"DOM"?
    Volgens mij zijn we allemaal moe gestreden en onderwijl worden we door de main stream media nog louter op de hoogte gehouden van feiten en bespiegelingen die totaal nergens op slaan.

    Zoals jullie misschien gezien hebben heb ik von Däniken een mailtje gestuurd en het zal wel weer dezelfde weg op gaan als LaViolette, de schrijver van "De keizer der ziekte, die kanker heet" en bijvoorbeeld Cotterell.
    Wat deze werelds `geeerde mensen gemeen hebben is dat zij allemaal het hiernanogmaals hier op aarde propageren.
    Het verbaast me overigens wel dat hier door niemand op reageerde, terwijl dit toch de essentie is waarom wij de 13-de baktun hebben weten te realiseren.
    Bizar is het wel en dus wens ik ieder weer een fijn weekend om nog verder te vluchten dan we nu al doen.
    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Siegfried,

    Ik vond het wel bijzonder om te zien hoe er in Nederland al gelijk geen Geigertellers meer te krijgen waren...dus ergens weten we het wel...we voelen de angst...en we hebben de middelen om deze angst zogenaamd weg te nemen...

    Ik heb tegen mezelf maar gezegd...OK, dan heb je een geigerteller, en weet je dat er verhoogde straling is....en dan ?

    Vond het ergens wel lachen, het liet me in ieder geval wel zien hoe bang de gemiddelde Nederlander is.

    Ik voel mezelf meer moe gestreden...maar ik merk ook om me heen dat mensen steeds vermoeider raken en zich beginnen af te vragen waar dit allemaal heen moet.

    Nu je het zo zegt is het inderdaad verbazend om te zien hoe mensen die het goed hebben OF keihard geloven in een hiernanogmaals of het propageren..is dat de goedbetaalde hoogmoed ?

    De hoogmoed die altijd voor de val komt ?

    Ik vrees het...gelukkig hoeven de heren in kwestie zich geen zorgen te maken...zij zien het immers niet zo..

    Soms verwijt ik het mezelf wel eens waarom ik het zo niet kan zien...het lijkt immers een stuk makkelijker...of is dat het gras dat altijd groener lijkt bij de buren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Armand,
    Is het niet zo, dat als je eenmaal WEET dat Sinterklaas niet bestaat..niemand jouw nog iets anders 'wijs' maken kan ha ha .
    Je hebt dan wel een heeel groot (ongeschonden...haha) EGO nodig om zelf nog te geloven en ook aan anderen te vertellen dat die man met die puntmuts echt Sinterklaas is...
    Ik heb op op dit moment zowat de hele tijd het 'éénzame'gevoel dat wij de enigen zijn die niet meer in 'die man met de baard' geloven en de rest van de mensen constant juist de hele tijd zijn best doet er nog meer in te geloven en op te vertrouwen....pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Armand,
    Zojuist kwam ik dit berichtje tegen...waarvan jij met jouw inzicht en kennis waarschijnlijk meer wel meer over kan vertellen... dus bij deze zet ik de linke link hierbij

    http://earth-matters.nl/13/1897/grenswetenschap/planeet-elenin-nibiru-of-hoe-je-het-ook-noemt-komt-eraan.html

    samen met de 'brand' in het midden oosten en de'uranus' lekken in Japan lijkt Siegfried's verhaal nu voor iedereen zichtbaar steeds meer trillende grond onder de voeten te krijgen.!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Fons,

    Sorry voor mijn late reactie

    Dat hele komeet 2010/X of Elenin hangt een luchtje aan, ik vind artikelen die beweren dat de ontdekker ( de Rus Leonid Elenin) helemaal niet bestaat, maar dat dit slechts is om de Niburu fans wat hoop te geven...

    Anderzijds komt deze komeet wel zeer snel dichterbij...

    http://www.sott.net/articles/show/221672-Comet-Elenin-is-Coming-

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoewel de blogs meer dood dan levend zijn geworden plaats ik toch maar een vraagje.
    Op De Pers zag ik een artikeltje dat de zon binnenkort "gaat slapen" [ http://www.depers.nl/wetenschap/575383/Zon-komende-jaren-zeer-kalm.html ]
    Natuurlijk wordt dit afgedaan als zijnde geen probleem, maar kan jij Armand daar iets meer over vertellen?
    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb het artikel met interesse gelezen...eigenlijk onbegrijpelijk dat men gelijk kan stellen dat dit allemaal geen probleem is, sterker nog, het zou voor de sattelieten wel eens lekker zijn om een tijdje niet gestoord te worden in hun werk.

    Maar is natuurlijk wel meer aan de hand.

    Als ik naar de grafiek kijk:

    http://wattsupwiththat.com/2011/06/14/all-three-of-these-lines-of-research-to-point-to-the-familiar-sunspot-cycle-shutting-down-for-a-while/

    Bekruipt me toch een angstig gevoel en het ziet er zeker weten niet goed uit, wetende dat alles wat leven heet afhankelijk is van de UV straling van de zon.

    De zon gaat dus een winter-slaap houden...wij dan ook ?

    BeantwoordenVerwijderen