maandag 18 juli 2011

Levenspijnen...

Levenspijnen

Ik probeer het al een hele tijd...maar op de een of andere manier doe ik te moeilijk, of is het gewoon moeilijk om alledaagse levengevechtjes of zelfs grotere emoties aan het geduldig papier toe te vertrouwen.

En het lijkt bij sommigen zo makkelijk, om hun diepste geheimen aan de wereld toe te vertrouwen, en meestal ook nog op een manier dat de lezer zelfs geboeid is...knap, want dat kan ik volgens mij niet...en ik snap ook niet wat het is dat mij ergens tegenhoud om mijn "vertrouwelijke geheimen" te delen.

Gelukkig kan ik in mijn directe omgeving goed afkijken bij anderen in hoe hun zoiets aanpakken.

Zo vind ik het bijvoorbeeld vreemd van mezelf dat ik bij het zien van oorlogsbeelden of ander menselijk geweld wel geraakt wordt, maar er geen tranen vloeien...
Terwijl, als ik "gedwongen" wordt om zo'n programma als Spoorloos of Vermist mee te kijken, en 2 personen elkaar na lange tijd weer gevonden hebben, de tranen in mijn ogen opwellen....ik bedoel...dan zit er toch iets goed scheef...of niet ?

Ben ik zo afgestompt van al dat geweld dat het me al niets meer doet ?
Maar wel een beetje zoetsappig zitten te tranen als 2 mensen elkaar hervinden ?

Ben ik bang om alleen gelaten te worden ?
Of heb ik problemen met afscheid nemen ?

Kijk...en dan lees ik zo'n stukje een paar keer en denk ik...is dit het ?
Is dit alles wat ik naar buiten kan of durf te brengen ?
Ik wil het ergens wel...maar het is zo lastig...het lijkt haast wel of er iets is dat mij tegenhoud.

Sterker nog, dit zijn momenten waarop ik me aan mezelf begin te ergeren, wat is dat toch ?
Is dat gewoon de aard van het beestje ? Mijn introvert zijn ?
Is dit nu mijn EGO ?

Als ik ook nu weer het stukje hierboven lees denk ik, het gaat nergens over...dit is gewoon weer oppervlakkig gelul.

Ik laat het maar weer eens even rusten...ik kan toch wel zo moe van mezelf worden....

3 opmerkingen:

  1. Tsja...zo loop je nog te zeiken dat je geen echte levenspijnen op papier kunt toevertrouwen....
    Of de dag erna schiet het weer eens in mijn rug en lijk ik wel een kreupele...de ironie...het voelt als niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/de-zon-doet-raar/

    wtf?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trix,

    Ik dacht toch werkelijk dat dit blog al was doodgebloed, mede door mijn eigen minimale inbreng.

    De zon doet zeker raar, maar wat niet tegenwoordig.

    De uitbarstingen op de zon zijn op dit moment zo hevig en frequent dat de NAZA maar besloten heeft de stroom aan data weer eens stil te leggen uit angst voor chaos.

    Dat er op dit moment allerhande sattelieten uit de lucht vallen lijkt daarmee samen te hangen, ook al beweerd men dat dit met ouderdom te maken heeft.

    Onderstaande website volgt de zon op de voet

    http://theextinctionprotocol.wordpress.com/author/theextinctionprotocol/

    BeantwoordenVerwijderen